About Me

Saturday, January 17, 2009

Hole In One

topic mcm best..tpi cam harem ja...skg da pukul 1 lebih..aku baru jer smpi kat rumah...tdi aku 'mempractice' kan diri ngan teknik2 memukul bola golf ngan btul..tpi ntah la..kejap ok kejap tak ok ja aku rasa..ntah apa2 aku membebel ni..hehe..

actually, yg aku nak cerita ni pasal aktiviti baru aku..ermm..tak la baru sgt..da hampir setahun aku layan benda ni..iaitu memukul bola golf di lapang sasar or org putih ckap 'driving range'..sejak2 akhir ni jer aku aktif layan xtvt ni..thanks arr..kepada member2 seangkatan yg ajar teknik2 n bagi galakan kat aku sehingga aku akhirnya ada golf set sdiri..hahaha..cam poyo ja bunyik..


memandangkan aku minat bersukan..so aku nk cerita skit la ngan aktiviti sukan aku b4 this..past few years aku ni mmg aktif sgt arr ngan sukan org lasak..'rugby' game for ruggers..since aku 1998 aku da aktif main la..until national league..nak wakil malaysia mmg tak dapat la..pasal ramai lagi yg talented berbanding aku..huhuhu..


but in 2001..aku received my first major injury..twisted knee..n my ligament putus..that one masa aku main ngan club proton de'montel against Royal Selangor Club..i still remember that moment..masa tu aku baru masuk..dalam 5 minutes mcm tu..biasala..tgh excited nak break..one guys..of course from opponent side..offside..n suddenly knock directly kat lutut aku even masa tu aku da bongkok..so nmpk sgt intentionally mmg nak bagi aku injured..hampeh...3 bulan siut aku menderita..rest..sakit giler..nak jalan pun susah..


after few months lepas recover aku da bole main..in 2002..that time national league..aku main for xlions against TUDM blackhawk..aku pasti masa tu aku tak fit..but aku insist gak nak main..degil la katakan..masa scrum..opponent side..sodok rusuk aku..pergh..1st half ja aku dapat main...lpas tu susah nak bernafas ..dalam 2 weeks aku derita mcmtu..n finally aku realized rusuk aku da bengkok..until now dapat rasa lagi...


dapat gak aku '2 hadiah' masa main ragbi ni..tapi takpe..that is..pengalaman berharga dalam dalam hidup aku...n aku mmg btul kata ruggers..rugby is gentleman game..byk create attitude dalam diri aku skg..jadi penyabar n tolak ansur..tak percaya kawan la ngan aku..huhuhu


last year aku accident motor..so my left wrist patah..but lucky that aku tak kena operate..utk main ragbi aku rasa da tak fit mcm dulu..even swing bola still rasa sakit kat wrist aku..so bole layan ragbi tap ja..utk body contact maybe next time if aku da gian nak 'belasah org' kat padang..hahaha..jahat kan aku ni..



apa2 pun..utk kali ni..aku nak practice layan golf ni elok2..so next time aku masuk green..tak la kalut sgt..tak mcm mcm vijay singh ke tiger wood pun takpe..yg penting aku layan aktiviti sukan ni..org cakap main golf ni mudah..ye ka mudah?..tapi bagi aku agak susah gak..kalau tak tau teknik..bole sakit pinggang woo..apa2 pun da 150 bola aku pukul tadi..


ok la..panjang plak aku membebel..tapi aku nyer suka la nak membebel kan...da blog aku..isk..esok kelija plak..takpe..nanti sambung lagi kalau ada apa2 lagi aku nak cerita kan..



tau tempat ni?..kat sunway extreme park..bole jumpa aku kat sana every friday nite..
p/s tadi member aku aku 'nizam' beritau trip this year ke gold coast tak jadi..shift to beijing plak..dia cuba letak nama aku nnti..hehe..china here i come..

No comments:

Post a Comment


View my page on x-lions UiTM